Places obertes

LEAN INNOCREATIVE THINKING


  • Data inici: 26/05/2020 - Data fi: 09/06/2020
  • Dies: 26 de maig, 2 i 9 de juny de 2020
  • Horari: de 09.30 a 14.00 i de 15.30 a 19.00h
  • Durada: 24 hores (3 sessions)
  • Lloc: Òptima Business Consulting. Avda. Blondel, 11 3a planta 25002 LLEIDA
  • Preu activitat: 475€ + Iva

Adquireix els coneixements per entendre i utilitzar amb èxit les eines LEAN al món de les PERSONES, CREATIVITAT i INNOVACIÓ.

Innovació i creativitat amb habilitats necessàries per a persones que impulsaran des de baix el canvi cultural que promou el Lean Management, on l'enfoc al client és primordial, en un entorn cada vegada més tecnològic i digital.

La gestió de persones Lean engloba la gestió dels processos, dels equips transversals, de tècniques de lideratge i del desplegament de la responsabilitat per assegurar el valor del client.

PROGRAMA

1. PERSONES: SELF- DEVELOPMENT. CREIXEMENT PERSONAL. (4 HORES).

  • Revisió de les teories de psicologia positiva.
  • Character Strenghts
  • Self- Development
  • Aconseguir un enteniment comprensiu, coherent i contextual de les fortaleses en la relació amb el self- development (auto desenvolupament).
  • Aprofundir en les necessitats d'autonomia, en competència, relacions i com això es veu reflectit en el seu camí de creixement.
  • Participar en activitats, dinàmiques i practiques que els permeti recórrer els alts i baixos de les seves emocions, accions, hàbits, disposicions que donin suport o penalitzen el seu auto desenvolupament.
  • Dissenyar i desenvolupar un pla de desenvolupament pragmàtic, positiu i persistent, des de una base de coneixement i consciència.

2. STRENGHTS- BASED TEAM BUILDING (2 HORES)

Formació/ construcció dels equips basada en les fortaleses.

  • Els models basats en les fortaleses poden ser aplicats en les organitzacions per millorar el desenvolupament i acompliment dels equips.
  • Dinàmiques de treball son el suport de jocs i vídeos que ens ajudaran a aprendre fent.
  • Per què utilitzem un enfoc basat en les fortaleses per liderar els nostres equips?
  • Identificació de les fortaleses: una habilitat fonamental pels individus i les organitzacions.
  • Quin serà el llenguatge de les fortaleses que els nostres equips hauran de parlar?
  • Hauríem de desenvolupar les nostres fortaleses top, totes les fortaleses o les nostres debilitats?
  • Com valoren les nostres fortaleses en les nostres organitzacions?
  • Com un enfoc en les fortaleses pot crear espirals de creixement positiu i confiança construint CAPITAL SOCIAL?

3. LEAN CULTURAL CHANGE ( 4 HORES)

  • Cultura com integradora de negocis i persones.
  • Intra emprenedoria i innovació (creative thinking, persones en els processos, creativitat interna).
  • Suma del talent des de la diversitat.
  • La transformació Lean en les organitzacions implica un canvi cultural degut a la implementació d'una manera diferent d'abordar els processos ja que es canvia la metodologia de treball i aquest és el gran repte.
  • Visió sistemàtica de les organitzacions. L'organització com a sistema en continu canvi.

4.  TRANSFORMACIÓ DIGITAL DE LES ORGANITZACIONS, TRANSFORMACIÓ CULTURAL PER LA DIGITALITZACIÓ. (4 HORES)

  • "Cap de nosaltres és tan bo, com ho som tots junts" (Ray Kroc, Mcdonals).
  • Les persones són la clau de la transformació que vivim, no el software ni els sistemes.
  • Els avantatges d'abordar el canvi digital, no només des d'un punt de vista tecnològic sinó des de la cultura, són claus, aconseguint dotar a les organitzacions de major agilitat, el que les farà més col·laboratives i eficaces.

5. INNOVACIÓ I CREATIVITAT ( 2 HORES).

  • Innovació és tot canvi (no només tecnològic) basat en coneixements (no només científic) que genera VALOR (no només econòmic).
  • Innovació és per tant, quelcom nou i original, així com, les millores que creen valor.
  • Alguns sostenen que invenció és quelcom nou, però innovació és millora.
  • Altres sostenen que invenció és quelcom nou, però innovació és quelcom nou que té un valor comercial.
  • Però quina classe de valor? Comercial? Econòmic? Social?
  • Quina és la tipologia d'aquest valor? Incremental? Radical?
  • Valor per a qui? Quantes persones? Organitzacions? A on?
  • Quan pot ser generat el valor? Per quant temps?
  • Durant una gran part de la història, la humanitat, ha dedicat gran part de la seva capacitat innovadora a la generació de "Quantitat de vida".
  • L'objectiu de la innovació està en l’evolució cap al benestar.
  • Estem en un moment on abordem quantitat de vida i qualitat de vida a la vegada.

6. INNOCREATIVE THINKING (4 HORES)

  • Design thinking Introducció: Teoria i dinàmica.
  • Empatitzar i comprendre al nostre usuari per generar prototips junts.
  • Lean com a mètode de transformació cultural.
  • Self Development & Team development based in strengths.
  • Creative Chain e Innocreative: teoria y dinàmica en grup.
  • Generar creativitat i co crear pels resultats innovadors.
  • Brainstorming des de la seguretat creativa i la compressió de les fortaleses de tots.
  • Innovació Frugal.
  • La correcta  gestió d'equips i quin procès de la cadena de subministres necessitem millorar o canviar i com fer-ho.
  • Oportunitats de negoci creatius i innovadors.

7. MILLORA CONTINUA LEAN: CONFECCIÓ D'UN A3 (4 HORES).

Basat en un format pràctic, de manera que s'aprenguin els conceptes claus mitjançant instrucció, discussió, simulació i exercicis en petits grups:

  • Anàlisi dels passos del procès de creació d’un A3.
  • Desenvolupament de la metodologia PDCA de resolució de problemes.
  • Desenvolupament de la cultura de la mesura.
  • Crear i presentar el seu propi A3.

Formació que facilita la confecció del treball A3 real d'implementació d'idees de millora sobre els temes desenvolupats al curs.

A QUI VA DIRIGIT

Professionals amb responsabilitat en la gestió i lideratge d'equips multidisciplinaris.

  • Amb necessitat de pressa de decisions àgils.
  • Amb participació en procesos de millora que aportin valor al client.

Responsables de cadena de subministres en qualsevol de les seves baules.

  • Amb inquietud per innovar en el seu dia a dia, entenent per innovar, no només crear quelcom nou, sinó fer les coses d'una manera diferent, el que proporcionarà eficiència i eficàcia als seus processos per la consecució dels resultats necessaris per garantir la sostenibilitat del seu model de negoci.

FORMADORS

AUGUST CASANOVAS

Enginyer Industrial per la Universitat Politècnica de Catalunya. Doctor per la UPC en Direcció i administració d'empreses. Màster en Direcció i Administratiu d'Empreses en ESADE. Diversos cursos de Direcció d'operacions i logística per la Cranfield University (UK), la Chicago Northwestern University i la Universitat Estatal de Michigan (EEUU).

Programa de Direcció General (PDG) en IESE. Director d'operacions i logística en companyies multinacionals dels sectors: Industrial (Grupo CELSA), cosmètica (COTY ASTOR), farmàcia (ALMIRALL PRODESFARMA) i gran consum (RALSTONPURINA, SCHEWPPES, CAMP- BENCKISER). Consultor i assessor d'empreses. Soci fundador, expert i senior faculty Member del Institut Lean Management a Espanya. Membre de la Lean Global Network.

MARIA TERESA GOMEZ- VALADES

Sòcia fundadora de la companya BrainSigma, especialitzada en la humanització i millora dels processos a través del pensament creatiu i la innovació.

Màster en Supply Chain i logística per la Universitat de Barcelona amb més de quinze anys d'experiència en Supply Chain en sectors com Alimentació, farmacèutic, hospitalari, moda, etc. Executiva MBA per IESIDE, AMP per IE Business School, Executive Màster en lideratge i estratègia positiva per IE University, MBSAT per IE University and Singapur University. Membre dels comitès sectorials sanitaris de AECOC i del centre Espanyol de Logística. Directora de desenvolupament negoci i màrqueting en companyies especialitzades en cadena de subministres i logística en el sector sanitari, alimentació i transport internacional.

Actualment cursant el Doctorat per la Universitat de Barcelona. Membre de l'Institut  Lean Management.

Inscriu-te

Compartir